Konsten att förtränga

Jag är mästare på att skjuta upp obehagligt viktiga saker.
Har nu haft en vecka på mig att skriva 200 ord på spanska om något som har med könsroller att göra.
Det skall vara bra innehåll, bra grammatik och bra flyt i texten. Shit!

Kunde jag gjort för en vecka sedan då jag inte haft några andra direkt brådskande uppgifter under spanska-fliken.
Visserligen finns det tonvis med saker jag hade kunnat göra. Förberedelser är alltid bra.

En konversation mellan mitt undermedvetna och mitt medvetna jag:

-"Varför har jag inte skrivit den där texten?"
-"Jag vet inte."
-"Varför har jag inte läst mer i "Esos Cielos"?
-"Det har jag. Minst 10 sidor senaste veckan. Det är väl rätt bra? Lr..?"
-"Lägg av! Varför har jag inte förberett grammatiken?"
-"Jag vet inte..."
-"Men vad har jag gjort istället då?"
-"Bloggat."
-"Alltså next to nada. Slacker!"

Mitt undermedvetna mobbar mig. Hjälp!

/ Carro - Med stil (ha!) och ett elakt, överambitiöst undermedvetet.
Kommentarer
Postat av: Louise

Missa inte WOS på min blogg, känner du likadant? Häng på & för budskapet vidare, vi ska förändra Sverige!
Finig blogg också! ;)

2008-02-04 @ 21:24:00
Postat av: s.

Jo jag har inte heller varit så duktig med maten i helgen, så idag gick jag på ett rejält träningspass :)
och förhoppningsvis har jag tid med fler.

har du kommit igång nåt?

haha rolig du e. Men om nån e mästare på att skjuta upp saker i sista sekund så ere moi ;P

2008-02-04 @ 23:36:51
URL: http://ajslandic.blogg.se
Postat av: Mia

Haha, JAAA, den hade verkligen passat :D (min illustration alltså)

2008-02-10 @ 08:35:42
URL: http://heartofastar.blogg.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0