När jag blir stor vill jag bli kiropraktor

Efter att ha försökt med sjukgymnaster den ena gången efter den andra utan egentliga resultat, provade jag i våras att gå till en kiropraktor istället. Det visade sig vara ett vist beslut då han knakade bort alla mina fysiska besvär, fixade till och med min svaga vrist som givit mig stora problem vid styrketräning.
Dock var inte priset lika tjusigt. 400 kr för student, annars 500 kr. Per gång!

I våras kändes det som om det var värt det för jag blev helt återställd och slapp besvär väldigt länge.

Nu har det under ett par månader varit riktigt illa och därför bokade jag ny tid. Bara det att jag kom till en annan kiropraktor på samma klinik, som inte arbetade på samma sätt. Därför var jag i morse där kl. 07:10, fick komma in 07:15 (efter att ha betalat de 400 kronorna) och kom ut igen kl. 07:27. Knappa kvarten gav han mig och inte fixade han alla mina problem heller. Påstod att de sitter för djupt och att han inte kan fixa det under detta andra besök utan att jag skulle behöva "längre behandling" som han så fint uttryckte det.

Även om han fixade en del låsningar i ryggen, kunde han alltså inte hjälpa mig med mitt största symptom och jag måste säga att jag känner mig ganska lurad.

400 kr för mindre än en kvarts arbete (ca 1600 kr/timme och 12800 kr/dag). Jag tror att det är dags att ompröva det där yrkesbeslutet, kost och friskvård i all ära men en sådan timpeng kan man nog se sig i stjärnorna efter.

/ Carro - Med stil och nya framtidsplaner (?)
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0