Bloggdesign

Det är verkligen inte lätt! Har suttit idag igen och pillat med min testblogg men inte riktigt fått till det.

Får just nu hjälp av Nina med headern och tror den kommer bli kanon!

Så är det ju bara resten kvar. Skulle ju vilja sånna där ramar med runda hörn runt bloggen men tydligen måste man fixa det i photoshop, som jag varken har eller förstår mig på.

Följande buggar är kvar på sidan:

  • Den stora profilbilden vill inte sitta i mitten av menyn. Den sitter något utanför åt höger.
  • Får inte till någon form av ram alls runt bloggen.
  • Får inte bakgrunden till att vara EN, eller skulle liksom vilja ha den fast.
  • Kalendern är inte "kopplad" till arkivet så den bara ligger där som en vanlig bild.

Så om ni har några designtips, feel free to share them!

Tips om bra sidor med kodhjälp välkomnas varmt!

/ Carro - Med stil, utan runda hörn



EDIT: Nu när jag pillat lite med designen på testbloggen, och kopierat över stilmallen till denna, blev det inte likadant! Vad är det som gjorde det? Jag vill ha vit bakgrund till listan på inlägg och kategorier etc, precis som det är på kalendern och "sök i bloggen". Men bara rubrikerna "Senaste inlägg" etc, blir så. Har provat att ändra under nav ul i min testblogg och där är det under den koden det styrs. Men inte här! Jag blir galen!
Kommentarer
Postat av: Mikaela

shoulderson.blogg.se gjorde min blogg :)
Hon ar mkt bra!

2008-02-01 @ 04:44:17
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Karin

tydligen nån av Tre's fjärrdatorer

2008-02-01 @ 07:13:28
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Två Blåa Ögon - Den goda bloggaren

Nja, ha rinte märkt någon skillnad. Men har inte varit alls aktiv heller. Jag lägger till dig i min lista och hoppas att det hjälper i längden.

2008-02-01 @ 08:47:32
URL: http://www.metrobloggen.se/godhet

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0