Att resa med stil

Detta måste ju vara dem mest glamourfria resa jag varit på någon gång.

Den tog sin början på campus i Växjö, där jag skulle ta bussen till stationen. Bussen kom, fast på andra sidan vägen. Det hela slutade med att Sunshine fick låna bil av en kompis på campus och köra mig och en till, till resecentrum. Väl där möts vi av beskedet att tåget är inställt och ersatt utav bussar.
Vi åker buss till Alvesta och kliver där på tåget.
Har oturen att hamna baklänges.
Dessutom är vi runt 45 minuter försenade och tåget ilar fram i onaturlig fart, det kränger så det står härliga till.
Hello åksjuka!
Vi skulle varit framme kl. 17:20, istället kommer vi att vara framme runt 18:00.

Kollektivt suger.

/ Carro - Med stil och tyvärr, tågbiljett


EDIT: Vi anlände kl. 18:22, till Göteborgs Central. Än mer glamourfritt.
Kommentarer
Postat av: Sofia

åker man baklänges blir man mindre åksjuk... säger dom! sugen att arbeta för joakim fortfarande, det där med kortet jag snacka om? kan ju höras om det imon!

2008-02-24 @ 22:26:08

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0