Jag vill, jag vill, jag vill!

Jag vill skriva. Jag vill tala om vad jag tycker och varför jag tycker det. Jag vill fota. Jag vill blogga. Det är bara det att det inte känns som om jag har något att säga.. Samtidigt som jag verkligen har tusen åsikter att framföra.

Jag vill blogga. Det är kul att läsa bloggar, kommentera nyheter och händelser samt att få uttryck för min ibland extremt cyniska sida blandad med min typiska torra humor.

När jag ändå sitter här och har kommit så långt som hit, är det väl lika bra att jag passar på att ge uttryck för ett par saker i korthet som efter två dagars intensivt bloggläsande (att läsa ikapp en dryg månad är digert arbete), kräver att sättas på pränt.

* Att påstå att det sexuella övergreppet på Blondinbella, var ett PR-trick är omänskligt och rent av elakt. Det absolut värsta är folk som tycker att hon får skylla sig själv, som om offret fattar beslutet åt gärningsmannen. Må så vara att vissa män är mer lättprovocerande än andra men oberoende av härstammning, kultur eller religion, så har vi alla en fri vilja. Att Bellas klädsel och grad av nykterhet ens kom upp i debatten, förvånar mig inte ens hälften så mycket som det äcklar och upprör mig. Det skall inte spela någon roll. Man borde kunna gå in på en klubb i vilken del av världen som helst, i vilka kläder man vill och i berusat tillstånd utan att riskera att få två fingrar uppkörda i slidan mot sin vilja.
Det är världen det är fel på, inte offret. I det här fallet väljer jag att tro på Bella, hellre än att döma henne och sälla mig till dem som indirekt stödjer den här formen av kvinnosyn genom sin misstro.

* Listan "Mina favoritbloggar" toppas fortfarande av de som är skrivna av det motsatta könet. Inte på grund av det faktum att skribenterna har något emellan benen som jag inte har, utan för att de, helt ärligt, kan konsten att skriva så jäkla mycket bättre än majoriteten tjejer i detta som kallas bloggvärlden. Den nästan totala avsaknaden av särskrivningar, felstavningar och bilder av okänd härstamning (många gånger copyrightskyddade) innebär ju hälften vunnet redan innan vi kommit till det faktiska blogginnehållet. Sen att innehållet sällan eller aldrig sviktar i kvalitet gör dem till en oas i det som journalister i dagligt tal kallar för bloggträsket. Jonas-Silverfisken Bloggfrossa-Micke

* Min blogglista på Bloggkoll kommer att få utstå en skoningslös bantningskur, 400 nya inlägg (varav hälften fullständigt meningslösa) känns just meningslöst. Bort med skiten. Bara bloggar som minst varannat inlägg skriver något meningsfullt eller roligt kommer att få finnas kvar.

Det var nog det hela för nu. Har en del rensande att göra. Och att inte förglömma, inlägg att skriva!

/ Carro - Med stil och ny bloggenergi
Kommentarer
Postat av: mikebike

Åhh vad glad jag blir. tack för dina snälla ord!

2008-08-28 @ 11:34:35
URL: http://bloggfrossa.blogspot.com

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0