Brilliant smile

Ingen har väl missat att Blondinbella både blivit av med rälsen och gått och fått tänderna blekta.
Bilden på hennes nya, jämna, vita tandrader fick mig att åter börja tänka på mina egna, inte så jämna och vita tandrader.
Min tandläkare har ställt mig diagnosen tandgnisslare. Det gjorde hon redan förra året och sa till mig att jag nog skulle behöva en bettskena, ni vet en sådan där som bara kostar mellan 2500 och 3000 kronor. Trodde jag skulle smälla av där och då av chocken men så när jag samlat mig förklarade jag lugnt för fru tandläkare att jag var en fattig student och att jag således inte skulle kunna bidra till hennes bonus ens om jag skulle vilja. Så då gav hon mig käkövningar att göra istället. Som jag givetvis gjort. En gång eller två.

Nu, dryga året senare, inser jag att jag måste ta mig i kragen och hosta upp de där pengarna ifrån ingenstans för att slippa en dyrare insats senare. Mina framtänder är söndriga och hotar att helt trasas sönder om jag inte omgående betalar för denna orimligt dyra lösning. Min fundering är bara; tänker min tandläkare fixa till mina tänder först eller skall jag för alltid bli känd som "hajen" var jag än går?

/ Carro - Med stil och trasiga tänder
Kommentarer
Postat av: spiderchick

hm... får kolla upp det med bloggkoll ikväll... ha en skön dag!

2008-09-01 @ 12:04:37
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0