Maria Nova

Bloggkommentatorerna har ju nyligen inlett ett samarbete med Maria Nova så jag blev givetvis tvungen att kolla in sajten. Hittills måste jag säga att jag är rätt positivt överraskad. De erbjuder ersättning per unik besökare; 10 öre/st och det räknas veckovis.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för huvuvida det är ett bättre sätt att tjäna pengar på än Metrobloggen som ju ger utdelning per sidvisning.
Dock är det bara 3 öre per sidvisning och för att komma upp i de 5000 sidvisningarna (150kr) som krävs för utbetalning, krävs det ju att man har riktigt bra med trafik på bloggen.
Jag ville ta upp detta då jag tycker att det är för mycket tabu kring det här med att tjäna pengar på att blogga.

De som inte tjänar pengar, har en tendens att gnälla på de som gör det. Av ren avundsjuka.
Jag tillhör en av dem. De avundsjuka alltså. Men jag är då just bara avundsjuk, inte missunnsam. De som tjänar pengar idag, har gjort något som tagit dem dit, på egen hand. "Man kan inte få något för ingenting." - Ursula, Lilla Sjöjungfrun, De på Disney är fantastiskt klarsynta.

Tänk att kunna leva på att skriva om det som faller en in, att ha sig själv som varumärke och inte behöva ta studielån. Jag är så avundsjuk att det gör ont i mig. Det verkar vara en sjukdom som kommer efter man fyllt 20, för nu är det tredje gången på mindre än ett år som jag känner avundsjuke-hugget i bröstet.
Sofia säger att det nog är hälsosamt att känna avundsjuka, och då speciellt eftersom jag aldrig känt det på det här sättet förut. Nå, hälsosam eller ej så är avundsjukan en riktig sporre. En sporre till att jobba hårdare, slita häcken av mig tills jag når toppen.
För vem vill, som min bror smått hysteriskt frågade mig över telefon; ha 300 000 KR i STUDIELÅN när man är klar?!

/ Carro - Med stil och ambitionen att tjäna pengar på sin blogg
Kommentarer
Postat av: Marie

Jag bloggar på metrobloggen och jag kan säga att jag tror inte att någon blir direkt rik på det =) Jag blir det iaf inte.. Får kanske en hundring eller 2 i månaden - men åh andra sidan gör jag juh nåt som jag skulle ha gjort iallafall =)

2008-04-22 @ 14:01:47
URL: http://www.metrobloggen.se/marie

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0