Litteraturtips coming up

Har märkt att jag aldrig använder mig av kategorin "Litteratur med stil" och det är ju synd med tanke på hur många bra böcker det faktiskt finns!
Så jag tänkte jobba lite på det och lovar att snart komma med fler boktips inom lite olika genrer.

Det första blir en hel serie i genren "feelgood":
Damernas Detektivbyrå av Alexander McCall Smith.

image227

Det är en serie om hittills 9 böcker, varav 8 utkomna på svenska. Bör läsas i ordning.
  1. The No.1 Ladies? Detective Agency (Damernas Detektivbyrå)
  2. Tears of the Giraffe (Giraffens tårar)
  3. Morality for Beautiful Girls (Vackra flickors lott)
  4. The Kalahari Typing School for Men (Kalaharis skrivmaskinskola för män)
  5. The Full Cupboard of Life (Livets skafferi)
  6. In the Company of Cheerful Ladies (I muntra damers sällskap)
  7. Blue Shoes and Happiness (Lycka och ett par blå skor)
  8. The Good Husband of Zebra Drive (Den gode maken på Zebra Drive)
  9. The Miracle at Speedy Motors (ej utkommern på svenska)
Jag har läst de första fyra (på svenska) och är ivrig att få läsa resten! De inger glädje och lugn på äkta feelgood-manér och blandar humor med djupsinnigheter i en perfekt balans.

Läs recensioner här.

/ Carro - Med stil och litteraturtips
Kommentarer
Postat av: A

Tack för boktipsen! Ska skriva upp dem för framtida behov. :)

2008-04-15 @ 09:12:43
URL: http://minsoffa.bloggagratis.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0