Bränna eller inte bränna?

Skulle leta upp en adress åt en av mina roomies from back in the days in Barcelona, (faktiskt samma adress som vi bodde på då), och letade då runt i min "brev-låda".
Fann ett par brev som jag inte vill ha kvar. Ni vet, vissa saker som tillhör det förflutna bör man göra sig av med för att det förflutna verkligen skall bli avklarat.

Så vad göra med dessa brev? Min första tanke var att bränna dem.
Spara dem är inte ett alternativ. De tillhör en tid jag lagt bakom mig, utan ånger.

Jag är annars en riktig hamster, sparar saker för minnens skull. På senare år har jag blivit bättre på att göra mig av med saker men det skrivna ordet är fortfarande något jag klamrar mig fast vid med näbbar och klor.
Böcker, brev, dagböcker, anteckningar. Allt.

Så, bränna eller inte bränna?

/ Carro - Med stil och ett bakomflutet att lämna framför sig
Kommentarer
Postat av: Jo

Ibalnd är det rätt tillfredsställande att bränna saker, blir som en symbol för att det verkligen är det förflutna. Kanske drastiskt men ändå, har alltid gillat symboliken i det hela ;) Ha en bra dag

2008-04-07 @ 16:06:30
URL: http://missvinsarp.blogg.se
Postat av: Anonym

När jag och mitt x gjorde slut, så mådde jag jätte dåligt. Då fick min kompis idén att jag skulle bränna upp allt som hade med henne och göra. Även kort på både mig och henne. Så jag gjorde det. Samtidigt som jag drack ett glas rött vin (min vän var med), och så grät jag en skvätt.
Typ i tio minuter så känndes det bra. Att nu fan har jag lagt det bakom mig. Efter tio minuter så ångrade jag mig, och ville ha lite av sakerna som minne. Iaf korten, det andra hade jag kunnat skippa.
Så tänk noga innan du gör ngt!

2008-04-07 @ 20:56:17
URL: http://minplatts.blogg.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0