Kamerabyte?

Ja nu var jag alltså där igen.

Den grymt snygga lilla Olympus mju 700 som jag köpte innan jag drog till BCN i våras har visat sig vara ett riktigt nedköp från min gamla Sony DSC-W5.

Anledningen till att jag ville byta var ju helt enkelt storlek. Jag ville ha en mindre kamera. Men tji fick jag..
Den nya olympuskameran tar fina bilder utomhus men har inte alls lika fin skärpa som min gamla Sony. Inte heller tar den bra kort inomhus. Inte ens med blixt eller med något av de skräddarsydda programmen.
Det finns mängder av funktioner på den och ett lättfattligt menysystem men den lovar runt och håller tunt skulle jag vilja säga.
Till er som inte vet det, fick jag skicka in min trogna Sony för reparation i mitten av januari och har till denna dag inte fått den i retur. Därav köpte jag ju en ny kamera innan jag for till BCN, för vad ska man utomlands o göra om man ingen kamera har?
Det har varit många turer fram och tillbaka och nu äntligen har jag en gåvocheck på samma belopp som jag för två år sedan köpte min Sony för och kan nu köpa upp mig igen!

Nu då, till saken; jag vet inte vilken kamera jag ska köpa.
Jag vill ju verkligen inte göra ytterligare ett nedköp! Alternativen, som det ser ut just nu är; Sony DSC-W90 och Canon  Ixus 75.

Så om någon vet något om någon av dessa eller har ett helt annat förslag, please let me know!

/ Carro - Med stil och snart ny kamera (igen!)
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0