Ny kamera!.. igen!

Nä jag ska väl kanske inte säga "igen" för det var ju faktiskt snart 2 år sedan jag köpte ny senast. Allt är relativt!
Dock var det inte planerat riktigt nu, hade allt tänkt mig att ha min kära Sony ett litet tag till men så började den löpa fullständigt amok! Det är så illa att den faktiskt inte ens är funktionsduglig längre.
Och pga min närliggande flytt till Barcelona, så kan jag inte vänta på att den skall komma tillbaka från reparationen som kunde ta upp till 21 dagar!

Så jag kollade läget lite och kom fram till att jag ville ha en Olympus [mju] 700.

mju700

Den har allt jag saknade hos min Sony W5 dvs smidighet och vädertålighet.
Sonyn tar underbara kort och är fantastiskt lätt att använda och förstå sig på men den väger hyfsat mycket (ca 150gr utan batterier) och är relativt stor och klumpig. Den var naturligtvis inte det i förhållande till marknaden då jag köpte den men allt går framåt.
[mju] 700 däremot är liten och lätt, vädertålig och dessutom äckligt pedagogisk med hela 23 motivprogram att välja bland. Jag beställde den från ComputerCity för drygt 2000 kr med försäkring.
Minneskort, väska och extrabatteri skall jag köpa i butik faktiskt, mycket förmånligt pris där nämligen, 595 kr för alltihop!

Ja så jag är väldigt nöjd redan nu trots att jag inte fått den ännu! =)

/ Carro - Med stil och ny kamera
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0