Kläder efter väder!

Detta inte helt okända uttryck är helt klart myntat på goda grunder.
Igår var jag hela dagen och agerade funktionär på en agilitytävling som min brukshundsklubb arrangerade och det regnade till och från hela dagen. Och där stod jag i gamla skateskor, låga tihgta jeans, kort trenchcoat och paraply. Snacka om missfit bland alla seriösa hundägare med Goretex från topp till tå!
Så med gårdagen färsk i minnet tog jag mig ner till centrum idag och fick köpt mig ordentliga regnkläder samt en vindtät fleecejacka. Skorna får vänta till lönen kommer! Det är inte helt billigt att ha en hobby alltså...
Ja, som ni kanske har förståt redan har jag börjat träna Agility med min Gucci (hanhund av rasen Nova scotia Duck Tolling Retriever, "tollare"). Både han och jag är helt frälsta i sporten och under hela grådagen stod jag och avundades alla ekipage som flög fram över banan. Tur är väl att vi skall iväg och träna ikväll, känner mig som ett barn på julafton. haha.

Nåja. Foton och annat kommer nog längre fram när vi har varit med och tävlat!

Dax för middag tror jag visst! Tacos, mums!

/Carro-Med stil men utan vattentäta skor.
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0