Äntligen nåt som fungerar!

Jag antar att det är många som, liksom jag, haft problem med att hitta en riktigt bra ansiktsrengöring. En som verkligen går på djupet utan att torka ut. För ett tag sedan fann jag den.
Visibly clear heter serien från Neutrogena och den finns att köpa på apoteket. Jag använder även deras oljefria återfuktare och sedan jag började använda dessa produkter, har min hud varit näst intill blem- och finnfri.
    Fick även min pojkvän till att börja använda rengöringen och även han har märkt stor skillnad. Finnarna har minskat med säkert 70%! Alltså jag har ju knappast räknat dem innan =P men eftersom de nästan försvunnit helt och bara uppkommer då och då, så skulle jag kunna tänka mig en sådan siffra.

Grejen är ju också att man måste återfukta huden ordentligt när man rengjort den. Beroende på vilken hudtyp man har, skall man återfukta olika mycket och med olika typer av produkter.
Om man har mycket fet hy, skall man tex inte använda oljebaserade produkter, hålla sig till produkter för fet hy. Dessutom är det vanligt att man överdoserar, dvs lägger på mer än huden kan ta emot vilket leder till att krämen ligger kvar ovanpå huden och bidrar till att orenheter fastnar i porerna.
Jag själv har torr hy men har alltid trott att jag har normal, så när jag nyligen bytte till en fuktkräm för torr hy, ändrades allt till det bättre. Min hud är numera mycket mer följsam och jag har inte lika mycket torrfläckar som tidigare.

Tänkte bara att jag skulle dela med mig av min fantastiska upptäckt.. ;)

Produkten jag använder heter Neutrogena Visibly Clear  "2 in 1". Den kan användas som daglig tvätt och som en 5minuters veckomask. Inom samma serie använder jag Neutrogenas Visibly Clear Oil-free Moisturiser som även hjälper till att förhindra blemmor och finnar.
Jag använder även Lumenes Vitamin+ Energy Coctail fuktkräm för torr och mycket torr hy.

Hoppas att detta hjälpte någon! =)

Ciao!
/ Carro - Hon med stil, utan finnar
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0