Om att sitta i telefonkö

Tar upp telefonen, slår numret och blir satt att vänta. Så långt normalt, om än irriterande, men kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att jag placeras på plats nr 10 sekunderna efter att blivit given plats nr 5?

Att jag sedan, när jag väl kommit fram, direkt blir vidarekopplad är ju också det alltid lika intressant. För man har ju ungefär 50/50 risk (chans?) att bli bortkopplad. Idag hade jag dock turen (oturen?) att inte bli bortkopplad och fick pratat hela 40 sekunder med en telefonist om tandskador. Jo, det var visst försäkringsbolaget jag ringde. Eftersom mina framtänder nu är så skadade att jag inte kan ignorera dem längre, behöver jag ju en bettskena. Dock grusades mina förhoppningar om ersättning ganska omgående av den manliga telefonisten som sa att just bettskador är det enda undantaget från min "ersättning vid tandskada utan beloppsbegränsning i 5 år"-försäkring.

Hoppas man åtminstone får välja färg för sina 3000 kronor...

/ Carro - Med stil och fortfarande trasiga tänder


 P.S. Alla på min tandklinik är borta för utbildning hela veckan så någon beställning av bettskena lär det inte bli den här veckan i alla fall. Typiskt. D.S.
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0