HP Mini - Obsession of the month

Mina obsessions har vissa tendenser att alltid vara antingen tekniska eller praktiska. I det här fallet både och.

Jag pratar alltså om HP:s nya pyttelilla laptop. Den som skall konkurrera med bland annat Asus Eee PC-serie på den nya marknaden för billiga minidatorer. Behöver jag ens tala om hur mycket jag behöver denna?!

Jämförd i storlek med en blyertspenna här.

HP Mini eller HP 2133 Mini-Note PC (enligt HP:s svenska pressrelease), är tillverkad speciellt mot utbildningssektorn och detta i sig är rätt unikt. Vanligtvis är det ju hemmabruk eller business som gäller.
Den väger runt 1,3 kg, maximerat tangentbord vilket ger 92% (!) av ett normalstort, har trådlösa möjligheter däribland Bluetooth som tillägg, 8,9" skärm, 120 GB hårddisk, upp till 2 GB RAM, inbyggd webbcam mm. Dessutom är den snyggt och praktiskt designad.
Jag skulle kunna fortsätta och tala om varför jag absolut måste ha den men det finns folk som kan betydligt mer än mig om det här lilla tekniska underverket.



Priset kommer att ligga på från 3500 exkl. moms enligt HP (ca 4400 inkl. moms), fullutrustad i USA kostar runt 750$ så man bör nog räkna med runt 5000-5500 inkl. moms för fullutrustad version.

Förhoppningsvis skall jag kunna ha den i mina händer (en hand för T) inom en månad, antingen via Smartsons testpilot (håller tummarna), eller genom ett enkelt köp.

Ah teknik... Är det inte underbart..?!

/ Carro - Med stil och snart ny laptop
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0