Bil-lösa Carro

Ja, alltså jag antar att ni förstått att min bil är long gone. Det är därför det står "ofrivilligt bil-lös" på beskrivningen.

Men jag tror däremot inte att ni fått någon förklaring till denna mycket oturliga situation så jag tänkte belysa er lite med den historien.

Det hela hände 8 december, förra året. Julhandling i Ullared (Gekås) väntade.
Jag är på väg till Sunshine, som då bodde i Kortedala, svänger runt hörnet vid Hemköp, det säger pang och bilen bara dör. Vrider förgäves om nyckeln. Bilen startar inte.
Bärgare tillkallas och uttalar en absolut dödsdom över min bil och tar den till assistanskårens inpound.

Men vi gav oss givetvis inte för vi skulle till Ullared! Fick lånat T:s bil och off we went.
Det blev en väldigt lyckad shoppingdag men bilen blev aldrig återupplivad.
Bara för att jag tog upp detta alldeles själv, utan påtryckningar från något håll, skall jag även tala om för er den pinsamma anledningen till att jag inte längre har någon bil.
Jag hade glömt att byta kamremmen.
Så den gick och tog min motor med sig i graven.

Nu är det i och för sig så att någon dumming ansåg sig kunna laga bilen, köpte den billigt av mig och vid det här laget kör säkert sagda dumming runt i MIN bil!
Detta irriterade mig nära till döds när jag sålde den. Ångest är bara förnamnet.

image219
Min fina bil, åh vad jag saknar dig!

/ Carro - Med stil, utan bil
Kommentarer
Postat av: Brorsan

En sorglig historia, tråkigt när det man håller kärt sviker! Skulle kunna bli en bra novell om inte annat :) På tal om noveller får du gärna läsa min novell som jag snart ska lämna in i Svenska C...
Vi får hitta en ny bil till oss båda någon gång, när min plånbok tillåter ;)

Ha de så bra!

2008-03-21 @ 16:07:24
Postat av: Carro

Brorsan:
Ja den är supersnyftig!
Men jaa! Köp ny bil till mig! Gör mig inget att bli bortskämd av lillebror, så länge jag får en bil! =P Ja men skicka över uppsatsen då så kollar jag.. =)
Kram!

2008-03-21 @ 16:14:06
URL: http://carrosstil.blogg.se
Postat av: anna

nej du har rätt - det är slött och dött i bloggvärlden idag..det brukar ara det vid storhelger samt tisdagskvällar.

kram

2008-03-21 @ 17:18:23
URL: http://pyttis.blogg.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0