Att blogga

Det är konstigt hur man som kontrollfreak fullständigt flippar ur av ångest så fort ett av ens många måsten helt enkelt blir för mycket.
Jag älskar att blogga, eller egentligen; att skriva. Att uttrycka mig skriftligt. Inte för att jag har några som helst problem med att uttrycka mig muntligt utan för att jag finner skriftspråket så mycket mer korrekt.
Där finns punkter, stor bokstav och alla möjliga andra finesser som vi kontrollfreaks bara älskar!
Hur som haver, tillbaka till ämnet.
Hur mycket jag än uppskattade bloggandet, var det en hobby och när tentorna kom, fick det helt enkelt stå tillbaka för att sedan bli ett alltför ångestladdat måste för att tas upp igen. Nu har det gått drygt 1 ½ månad sedan jag senast bloggade på ett sätt man skulle kunna kalla för aktivt och jag tänker inte lova något den här gången.
Det kommer att komma upp inlägg när andan faller på och tiden finns.
Jag har upptäckt det befriande i att mobilblogga så numera finns även en sådan upplagd på blogger (Carros Mobilblogg). Detta kommer sig av införskaffandet av min W760i och den inbyggda bloggfunktionen. Snabbt, lätt och förbehållsfritt. Om ni vill hålla koll på mig i min vardag på ett mer personligt plan, kan ni kika in där. Den kommer med all sannolikhet att uppdateras mer frekvent än denna.

Tanken med bloggandet var väl från början korta inlägg, flera gånger om dagen. Jag känner inte riktigt att det är något som någonsin stämt in på min blogg. Nya målet är att få upp i alla fall ett läsvärt och genomtänkt inlägg om dagen. För mig är nämligen ett läsvärt inlägg värt minst tre ogenomtänkta.

/ Carro - Med stil och nystart
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0