Pimpinetta maffian

Under den senaste veckan har jag följt ett smärre drama här i bloggvärlden.
Någon hade en viss annan någons egenhändigt gjorda header på sin sida. Det kallas visst för stöld. Brott mot copyrighten. Och då är man tjuv. Ja absolut. MEN. Bilden i fråga togs av den påstådda tjuven ifrån en sida som säger sig vara gratis och då blev det helt plötsligt en annan sak.

Jag har inget att säga om varken den ursprungliga skaparens eller den påstådda tjuvens agerande i frågan.
Jag tycker att de båda hade rätt att reagera som det gjorde och under omständigheterna har det skötts rätt schysst. De har nu rett upp det hela som jag förstått det men fakta kvarstår:
sidan har inte blivit återfunnen och den påstådda tjuven fick under ett par dagar regelbundna besök av pimpinetta maffian.

Alltså, att visa sitt stöd för ena parten är en sak. Men att medvetet trakassera någon innan man ens sett slutet av en fråga är ju bara rent omoraliskt och omoget. Att uttrycka sin åsikt är inte samma sak som att använda skällsord och hot. Det är just bara skällsord och hot.

"Oskyldig tills bevisat skyldig" - En mänsklig rättighet

Visa respekt, tänk efter före och visa lite värdighet!

/ Carro - Med stil och åsikter


Obs! Uttrycket "Pimpinetta maffian" är snyggt lånat från Jenny i ett annat sammanhang.
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0