HTMLträsket

Ja, för någon som aldrig byggt en egen hemsida är det ett riktigt träsk.
Jag förstår ju givetvis grundstenarna och har även förstått vad html är och vad det gör men att ta sig därifrån till något som kan kallas för bra design, är en helt annan sak.
Webdesignskolan.se har varit till bra hjälp men jag är en sån där som gärna vill ha instruktioner i bokform, en liten egenhet jag har. Så jag har lånat en lite litteratur inom ämnet på biblioteket.
  • "Lätt pocket om HTML - En bok för nybörjare" - Jesper Ek, Svante Hellstadius
    (ISBN 91-636-0424-8)
  • "Lättpocket HTML 4 - En bok för kloka nybörjare" - Jesper Ek, Karl-Johan Norén
    (ISBN 91-636-0573-2)
  • "55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt" - Jack Hansen
    (ISBN 978-91-916552-7-9)
Samt lite annat smått och gott.

Så nu ger jag mig in i träsket och så får vi väl se hur det ser ut på andra sidan...

/ Carro - Med stil och ett stort HTMLträsk
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0