Trådlöst på tåget

Som jag nog har nämnt tidigare, skall jag ta mig till Växjö för att hälsa på Sunshine.
Så nu har jag bokat biljetter. Den 21/2 16:20, lämnar jag Göteborgs central och 3 timmar senare är jag i en helt ny stad! Fucking fabulous.
image142
Så mitt dilemma inför denna relativt långa resa, var hur jag skulle kunna blogga.

Tågen jag reser med, har inget trådlöst. Jag själv äger inget smart litet mobilt modem.
Allt jag har i min laptop är ett fjuttigt trådlöst nätverkskort.
Så.. Vad göra?

Pratade lite med P.Laypold (Playpold till vardags), och vi klurade lite på det hela ihop.
På nåt vis kom vi in på att jag kanske kan använda min mobil som modem men att det kanske kan bli väldigt dyrt.
Jag har ju inte, som han, ett abonnemang gjort för sådant.
Men på Telias sida hittar jag en härlig prislista och det verkar som om jag skall kunna använda min kära mobil som modem för en maxtaxa på 69kr/dygn.

Yes! Almost there...

Så till den tekniska biten. Vi fick installera lite ny programvara till min kära W810i och skapa en ny nätverksanslutning.

Saken är biff!

/ Carro - Med stil och mobilt internet

P.S. Vi skall dock inte snacka om hur snabbt det går. Inte bredband precis. D.S.
Kommentarer
Postat av: Sarah

aha jag vet vad dumenar.. har inte testat, men jag vil verkligen göra de nån gång!

go´natt=)

2008-02-08 @ 00:03:50
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0