Balansgång med bloggen

Jag startade bloggen för att skriva om träning, skönhet och hälsa.
Blev inte mycket med det.
Bloggen blev ganska omgående svagt dagboks-liknande med inslag av allmän-nyttiga ämnen som att byråkratin även nått hundens värld.

Sedan la jag ner ett tag. Svor på att ta upp det igen flera månader senare. Skrev en handfull inlägg under två veckors tid och försvann igen.

Och nu är jag alltså tillbaka igen, den här gången känns det verkligen som om det är för att stanna.
Har liksom kommit in i svängen, läser många bloggar, letar bra bloggar och gillar det!

På nåt vis har själva bloggandet ändrat skepnad, liksom bytt stil.
Hittills har jag egentligen bara bloggat om det som fallit mig in, har ingen särskild nisch. Senaste dagarna har det blivit mycket Gucci, senaste veckan; mycket foto och bloggdesign.

Även om jag själv anser att bilder på Gucci är rätt personligt, så står här egentligen inte så mycket om mig.
Det finns dock en bakomliggande orsak till detta. image130Under tiden jag har kikat runt på bloggar, har jag haft oturen att hitta den ena dagboken efter den andra. Inga snygga foton,bara slarvigt ihopsvängd text. Eller så är det bara bilder på dem själva i samma pose, hundra gånger om.

Därför har jag försökt att blogga om sådant som jag själv skulle vilja se på andra bloggar. Intressanta inlägg och diskussioner blandat med kuriosa, foto och personlighet. Personlighet utan dagens "att-göra-lista".
Jag skulle visst kunna tänka mig att lägga upp en sådan, om det hade känts som något värdigt andra människors tid.

The tricky thing med att skriva om sig själv blir ju att man automatiskt gärna vill skriva om andra i ens närhet.
Min kära sambo har fått signaturen "T" och bästisen heter "Sunshine" (Gucci heter dock Gucci) men resten har jag väl egentligen inte skrivit något om. Just därför att man vet ju inte om det är något de vill vara med på.
Alla vill inte vara offentliga, inte på något vis. Jag är ju inte en särskilt offentlig person tänker jag, men allt jag skriver är faktiskt tillgängligt på den mest offentliga plats som finns nämligen internet.

Så, alla i min närhet som jag kan tänkas skriva om ombedes nu höra av sig om de inte vill bli omnämnda här på bloggen. De som inte har något emot det ombedes ange under vilken signatur de vill medverka.

/ Carro - Med stil, utan offentlig "att-göra-lista" varje dag
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0