Sömn är överskattat

Klockan ringde kl. 07:15 idag. Det tog mig 10 snoozningar innan jag kom mig ur sängen, dvs 30 minuter. Att gå upp kl. 07:15 är i sig inte ett problem. Att gå upp 07:15 när man är en obotlig nattuggla som aldrig kommer i säng innan tolvslaget, är däremot ett problem av modellen större.

Så varför, frågar jag mig, har jag tvingat mig ur min underbara säng efter så okristligt få timmar i den när jag inte egentligen har någon tid att passa på morgonen..?
Det finns ingen rimlig förklaring förutom den att det var mitt elaka, överambitiösa undermedvetna jag som satte alarmet i natt.
"Du ska hinna gå en lång morgonpromenad och sedan plugga hela dagen innan det är dags för kvällskurs i franska, ingen tid att ligga och gotta sig i sängen! Jäkla latmask. Glöm inte att det skall göras middag också."

Suck... Det är sällan jag vinner någon inre strid med mitt elaka, överambitiösa undermedvetna jag men nu har jag minsann tagit upp striden. Sitter ju här och bloggar efter 5 dagars frånvaro och det på morgonen dessutom, när jag egentligen borde vara ute och pusta i pissregnet! Jag ska.

Ska väl även tala om att jag har bloggat lite på Maria Nova för jag har dragit igång ett mindre projekt; "After Beach hösten -08". Det är dags att komma i jeansen igen, för snart blir det för kallt för leggings och dylikt.
Tänker inte gå närmare in på detta här, om ni vill veta mer kan ni gå in och läsa på bloggen och gruppen "Mitt löpband och jag" där jag skriver i princip dagligen.

Nu skall jag i regnkläderna och ut och knata en stund. Jag hatar regn.

Damn me.

/ Carro - Med stil och ett överambitiöst undermedvetet from hell med regnstället i högsta hugg
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0