Hyresrätt - Grannfejdens förlovade land

Vi är lite som boskap.
Som delar "gemensamt utrymme", hör varandra ha sex, slåss om tvättiderna med näbbar och klor och vaknar av varandras vibrerande mobilalarm.

Jag gillar mina grannar.

Mitt över bor en utländsk familj i två lägenheter. Vet inte hur de är släkt men de vandrar över till varandra med matbrickor på dygnets alla möjliga tider. De är liksom mysiga familjen.
Mannen i lägenheten mitt över, var bland de första att hälsa oss välkomna hit. Faktum är att inte en enda av våra "svenska" grannar har gjort det men i princip alla de utländska. De har givit oss tips och råd från dagen då vi flyttade in och de är alltid lika vänliga, barn som vuxna.

Däremot känner jag knappt resterande hyresgäster i huset. Jag känner igen några men kan inga namn. Men jag vet vilka lägenhetsnummer jag inte vill vara efter i tvättstugan!

Förra veckan fick jag och T en del skit för att vi borrade alldeles för sent. Strax innan 22.
Jag har liksom fått för mig att man får lov att väsnas fram till 22 men det verkar inte vara fallet, speciellt inte om man har att göra med småbarnsfamiljer.
Sen att han som knackade på och klagade, var väldigt angenäm i sitt klagande, gör inte reglerna tydligare.
Jag blir rätt sur över småbarnsfamiljernas krav på extra hänsyn. De är väl inte mer människor än vi andra, bara för att de valt att skaffa barn?!
Jag har inte klagat över att deras barn väcker mig med sitt gapande utanför, bebisar som skriker i tid och otid, barn som leker och skriker i trappuppgången (okej, dem har jag sagt till någon gång) eller när de sparkar boll innomhus.
Men jag får inte borra hur jag vill ens fram till 22:00.

Nej, det skall vara lika för alla som betalar hyra i samma hus.

Det tycker jag, för jag är en sådan där bitch som tror på jämnställdheten!

/ Carro - Med stil och granne med många barnfamiljer
Kommentarer
Postat av: anna

haha håller emd till fullo här med.. Varför har det helt plötsligt blivit så himlajobbigt att vara småbarnsfamilj..? Och varför är det så hypat...liksom nåt som vi alla på denna jord genom alla tider har gemensamt är att vi fötts, en gång varit barn och varit en del av nån slags familj (förhoppningsvis)..men nu är det specialbilagor i alla tidningar om hur man uppfostrar barn, tv-program somm the nanny och hela tidningar som Mama som kretsar kring det här med barn..man ska visa hänsyn mot barnfamiljer på fik och restauranger
och ungar som skriker och kladdar..och det är alltid extra traiskt och jobbigt om saker sker en småbarnsfamilj.

jisses..hur klarade folk av att ha barn förr..?

2008-03-02 @ 22:02:26
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

hehe jag skissar =)

2008-03-02 @ 22:42:40
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Anne

Ungar som skriker är ju mycket jobbigare att lyssna till än en borr. den håller ju inte på i evighet.
Hoppas att du vaknat till en dag i harmoni och med lust för att plugga.
Kramar från din Mamma

2008-03-03 @ 08:01:07
Postat av: anna

hoppas du har en fin måndag...utan barnskrik.
kram!

2008-03-03 @ 19:05:35
URL: http://pyttis.blogg.se

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0