Riskfyllt solskydd

I min jakt på det prisvärda solskyddet hade jag precis beslutat mig för att köpa Garnier Ambre Solaire Clear protect samt Nivea Sun Light Feeling för min resa till Spanien. Jag köper vanligtvis mest Piz Buin men det är rätt dyrt så jag tänkte att jag skulle testa något med mer behaglig prislapp.
Så snubblade jag in på denna blogg med oroväckande fakta om solskydd och ångrade mig tvärt. Alla testade solskyddsprodukter innehöll miljö- och/eller hälsofarliga ämnen.
Läs mer och skicka mail i protest till politiker och solskyddsproducenter på Naturskyddsföreningens hemsida.


Piz Buin
var inte med på listan så jag fortsätter använda deras produkter tillsvidare.
Ironiskt att man i sina försök att skydda sig ifrån en fara, utsätter både sig själv och miljön för en annan.
Notera att nästan hälften av produkterna sägs vara framtagna speciellt för barn.

Människors girighet blir mer och mer påtaglig.

/ Carro - Med stil and the lesser of two evils
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0