Syskonkärlek

Scenen utspelar sig i lillasysters rum, någon gång tidigt 2000-tal.

[Till de underbara tonerna av "Battle game" Super Mario på Super Nintendo, bror vinner nu över lillasyster för 10:e gången.]

Lillasyster blir småarg, blänger lite på bror och säger: - "Va faan!"
Bror skrattar och säger: -"Men jag kan ju inte hjälpa att du är så dålig."
Lillasyster: -"Vi kör igen."
Bror: -"Ok."

(Ovanstående dialog är mer en förmedling av känslan jag minns än exakt återgivning av ord.)

[Bror vinner för elfte gången i rad.]

Lillasyster svär och blir sur på riktigt, vänder sig mot bror och väser med sann avsky och inlevelse:
- "Ditt ÄCKEL!"

Så nu vet ni varför min bror kallas för "äcklet". Det är alltså inte bara för att han nyligen spenderade två veckor i Thailand, utan även för att han är rätt hyfsad på "Battle game" Super Mario.

/ Carro - Med stil och ett äckel till brorsa
Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag kanske ska kalla honom det:) Shit, ni kom ju bra i tävlingen ändå, men din frisör borde vara bra, grym frisyr alltså:D Men frisyr har du kortare hår va? Jag har inte kollat på bilden än, har du hårförlägning då? Kram!

2008-02-26 @ 10:52:09
Postat av: Sarah

idag har inga nya kommit..... än! men kom upp i 55 komentarer på 3 meningar. rekord! hahaha

2008-02-26 @ 11:20:31
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: HELENASCITY

godmorgon!

2008-02-26 @ 12:22:15
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: Anonym

Kan ju inte hjälpa att jag är så jädrans bra på tv-spel :) haha minns den kvällen ganska bra ;P
Dessutom är jag inget äckel utan en naturbegåvning utan dess like och har turen att få följa med på en Thailands-resa.. Dock med lite små hemlängtningar emellanåt (kanske liiiiiiiiiiiiiiite efter dig Carro men också efter Klara ;) hehe..)

2008-02-26 @ 15:18:50

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0