Uppslagsverk

Jag är extremt vetgirig. Inte så där naivt nyfiken utan mer extremt intresserad av att veta allt om allt.

Så givetvis älskar jag böcker i alla dess former och då uppslagsverk i synnerhet. Jag trodde ett tag att jag inte behövde dem i bokform, eftersom jag har internet, men nu skulle det sitta fint med en komplett serie i bokhyllan.

Vi (T och jag) skrev, i vintras, på en prenumeration av "aha - årsbok" från Bertmarks förlag. Vi skrev på att köpa 5 årsböcker; 2006-2010 och trots ett pris på nära 1000-lappen styck, ångrar vi oss inte.
Det är en härlig känsla att bara sitta och bläddra och friska upp minnet av vad som faktiskt hänt de senaste åren.
Vi valde att ta årsboken istället för det rena uppslagsverket eftersom vi är ganska dåliga på att titta på nyheter och hänga med den vägen. Nu får vi ju allt i en bok, året efter så att vi i alla fall har en chans att läsa ikapp oss lite.

Prenumerationerna säljs bara via direktförsäljning, men om man är intresserad kan man meddela det via deras hemsida.

/ Carro - Med stil och aha - årsbok
Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0