Krångel

Allt gick bra ända tills jag kom ner till Barcelona flygplats. Satte på telefonen och helt plötsligt vändes allt upp o ner. Fick ett sms från tjejen jag skulle hyra rum av, hon skrev att hon pga sitt arbete måste åka till Madrid en månad och dädför inte kunde hyra ut rummet till mig...
 Så det blev rumsjakt hela den första, andra och tredje dagen, bodde på hotell under tiden.

Till slut så förbarmade sig min spanska familj över mig och gav mig ett rum. Alltså det är inte ett riktigt rum, bor i vardagsrummet/matsalen. Men det är helt okej! Har ju dörr att stänga om mig, säng och plats för alla saker osv. Naturligtvis är det ingen bra lösning för mer än 2 månader men jag tänkte nog stanna här tillsvidare. Får ju städning, tvätt, internet plus frukost och middag så jag klagar inte! Betalar 430 Euro i månaden. För ett rum i en lägenhet såpass här centralt (20 min gångväg till centrum) får man ofta betala runt 380 Euro. Å då ingår naturligtvis inte mat, städning eller tvätt!
Så även om det inte riktigt blev som jag tänkt mig, så blev det faktiskt riktigt bra! Det bor tre tjejer från USA här också som är kanon, har verkligen haft tur!

Så var det med det.

/ Carro - Med stil och tak över huvet!

Kommentarer

Säg något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0